REGISTRE DE COMANDES
Un cop la comanda ha estat lliurada al proveïdor, el comprador ha de dur a terme un seguiment per tal de controlar que la mercaderia li sigui tramesa en la data prevista, en la quantitat demanada, en les condicions acordades, etc. Per portar el control de les comandes realitzades, l’empresa confecciona una fitxa o llibre de registre de comandes emeses, adaptat a les seves necessitats, que és voluntari i no té una estructura fixa a seguir. En la següent figura podeu veure un possible model de llibre de registre de comandes emeses:
Exemple d’aplicació:
Nota de comanda i registre de comandes L’empresa Software Reus, SL amb NIF B08999999 i domicili al carrer Arenys, 56 de Barcelona (08000) realitza el dia 5 de novembre de 20XX una comanda de mercaderies a l’empresa Distrisoft, SA, amb NIF A08444445 i domicili al carrer Gran, 4 de Tarragona (43000). La mercaderia sol·licitada és la següent:
• 10 unitats de SoftMM (ref. MM) a 290 AC/u.
• 50 unitats de SoftGG (ref. GG) a 130 AC/u.
• 30 unitats de SoftUU (ref. UU) a 200 AC/u.
• 75 unitats de SoftLL (ref. LL) a 250 AC/u.
Les condicions són les següents:
• Descompte 3%.
• Despeses de transport 100 AC, a càrrec del comprador. Transport realitzat per Transyou, SA.
• Lliurament de mercaderies: domicili del comprador.
• Forma de pagament: a 30 dies des de la data de la factura mitjançant transferència bancària.
• Data de lliurament: termini màxim de 10 dies des de la data de la comanda. Amb aquestes dades es demana:
• Confeccionar la nota de comanda número 123/08.
• Anotar la comanda en el llibre registre de comandes emeses, suposant que la mercaderia es va rebre el 10 de novembre.
En següent figura podeu veure la nota de comanda:
I en aquesta podeu veure el llibre de registres de comandes emeses:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada